News: No news is good news...

Login  |  Register

Author Topic: Swedish players  (Read 16428 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Cloud runner (brother Ezekiel)

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 251
  • "Deathwing will be remembered."
Re:Swedish players
« Reply #20 on: July 3, 2002, 04:49:02 PM »
Tack, tack. Snart e insamlingen till Min LR Crusader klar. :)
"Perhaps a favour. In honour of our dead, leave the suits the colour of
Deathwing. The deeds of our brothers should be remembered."

-brother Ezekiel to Brother captain Gabrielle

Offline Arzetch

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 783
  • "Fear the Stone Crawler"
Re:Swedish players
« Reply #21 on: July 3, 2002, 04:50:32 PM »
har den ens börjat?? oj, jag har inte lagt till nått :(... det får jag nog göra. du förtjänar en liten bit av vårt kapital för ditt slit ;D

BloodThirster

  • Guest
Re:Swedish players
« Reply #22 on: July 3, 2002, 05:10:00 PM »
Hejsan. Niklas heter jag, bor i Malmö. Jag spelar i källaren som Cpt. Cauf nämde. Riktigt trevlig faktist. FarseerGilidas e han som e "mannen i huset" *hosthostYEAHRIGHThosthost*. Jag tänkte, eller snarare alla vi i källargänget att, kan man inte från staten kräva bidrag för vår klubb, jag menar, det e ju som en liten fritidsklubb, det betyder att egenteligen borde vi få 25kr per skalle för varje möte (sammling) vi har,vilket e typ varje dag. Det betyder mycket pengar. Då kan vi köpa färger, modeller osv. Det låter ganska schysst faktist. Jaja vi får väll se vad som händer. Cpt. Caut, glöm inte att kolla upp :P   Jag kom på en idé, kan inte alla i Sverige som vill (kanske bara skåningar...:P ) . Komma till vår källare en gång i veckan, eller hur många gånger ni än vill, det betyder massor av pengar! Yeah! DÅ KAN VI HA VÄRSTA..........jag menar...umm....då kan vi...spela....warha mmer?....... eller vad tycker du FarseerGilidas, går det  ::)

Själv kör jag Undead. Jag kan inte så mycket regler och sådär, jag har precis börjat spela på riktigt. Men undead värkar vara jäkligt schyssta. Är det någon annan som spelar Undead? kanske ni kan ge lite tips på bra armeér.
Ifall ni känner för det, kan ni ta min msn adress och snacka med mig när jag är uppkopplad. Kanske jag kan bjuda in några från källargänget och snacka warhammer....och en sak till....finns det någon i Norrland som spelar Warhammer? jag menar...finns det affärer där?...fast och andra sidan....dom har ju sina renar......

BloodThirster

  • Guest
Re:Swedish players
« Reply #23 on: July 3, 2002, 05:28:39 PM »
Nä nu. Jag är djupt sårad. cloud runner, denna hemska varelse! jag kommer 20.04, tar första stegen ner i källaren. Jag börjar höra tunga andetag och flåsningar, jag börjar darra, jag går frammot, vänder mig mot den nu långa, djupa korridåren....långt där borta hör jag källargänget....spe lande....ovetande om denna varelse....jag går frammåt mot den första dörren i korridåren, och plötsligt, från ingenstans, kommer denna hisklige varelse, skrikandes, och hoppar mot mig, jag tittar på honom.....flabbar honom i ansiktet och går vidare. Jag satte mig ner vid spelbordet. Jag skakade, kallsvättningar. Han kom in, satte sig i andra änden av bordet. han sneglade på mig, "Gör nu rött din jävel eller smaka på min vrede"....jag hörde det inom mig...."gör rätt" "gör rätt"...... Tänk er, detta måste jag stå ut med, varedna dag! Och nu säger ni att han är hela grunden för MITT hårda arbete! Jag släpar ditt alla saker!
Tex min Plastpalm. Denne arma palm som gav en sådan underbar atmosfär, vad gör ni efter en vecka? SLÄNGER UT DEN! att ni bara vågar! Och det vackra skåpet med ett lås...vad händer, jo Cpt Cauf slarvar bort nyckeln efter 3 minuter! 3 MINUTER! och sen efter 6 minuter, vad händer? Jo, NI SLÅR SÖNDER SKÅPET MED EN KRICKETKLUBBA OCH HAMMARE! ......ok...vi har haft våra trevliga stunder......vi har.......uimm..... .spelat?.....och...pratat.. ..med varandra......vi har.....kollat på vår tv...(som jag målat underbara röda fläckar på,scab red framhäver tvn's personliga tuch) vi har haft vattenkrig....( ok visserligen var jag inte med på det, när ni kom med en jävla vattenpistol och blötte ner hela mig, fast jag sa nej) och vi har slått isönder saker, målat sönder saker, sprejat sönder veggar....ja, riktigt trevligt  :-\
Så kom inte och säg att cloud runner är grundaren för detta "klubbhus" för det är jag! ( med respekt för Farseer gillidas som äger den förståss)

Offline Commander Ikari

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 284
  • Show me a problem, not easily solved by a railgun!
Re:Swedish players
« Reply #24 on: July 3, 2002, 05:40:23 PM »
Cloud runner, Jag ser spår av frittänkande i ditt sinne. Det måste utrotas. Hahahahahahahahhaha haha.
Bladlus.
MVH
Fursten över källaren.
"Fear leads to anger, anger leads to hatred and hatred leads to suffering."

Offline Belgarion85

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 177
  • CHECK OUT MY HOMEPAGE!
    • My homepage!!!
Re:Swedish players
« Reply #25 on: July 4, 2002, 02:00:46 AM »
Är ni inte medlemmar i sverok? det var det dummaste jag hört! ni blir sponsrade med pengar för att spela warhammer och träffas! låter inte det ok eller vad?

gå in på  http://www.sverok.se så ska ni se att det löser sig till slut. ni får pengar att köpa färg och modeller av dom! man får pengar för varje möte, alla skriver under på ett papper och vipps får man pengar varje månad eller så. vette fan hur mycket riktigt men det blir några hundra i månaden (som inte ni lägger själva)
"A Traitor can never be forgiven. A Traitor will never find peace in this world or the next. There is nothing as wretched or as hated in all the world as a Traitor."

Offline Belgarion85

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 177
  • CHECK OUT MY HOMEPAGE!
    • My homepage!!!
Re:Swedish players
« Reply #26 on: July 4, 2002, 02:05:19 AM »
Hur funkar det med deathwing igentligen? blir det inte lite enformigt med bara en massa terminators???
jag har funtat på att köra dark angels nu, men vetta fan om man ska välja ravenwing eller deathwing över huvud taget.
"A Traitor can never be forgiven. A Traitor will never find peace in this world or the next. There is nothing as wretched or as hated in all the world as a Traitor."

Offline Arzetch

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 783
  • "Fear the Stone Crawler"
Re:Swedish players
« Reply #27 on: July 4, 2002, 03:31:00 AM »
dom är iaf väldigt roliga att möta. massa termies och en överpumpad grand master. fast ibland är det lite jobbigt när man chargar med en slugga boy mob och tror att det kommer att funka. tills pontus berättar att han har standar of  devastation... han får skjuta med alla sina vapen mot uniten som chargar... två heavy flamers mot orks....  :( brukar inte bli så bra

Offline Arzetch

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 783
  • "Fear the Stone Crawler"
Re:Swedish players
« Reply #28 on: July 4, 2002, 03:43:37 AM »
oj då...... stackars niklas fina lilla skåp..... förlåt... men vi blev ju kvitt när du satte din persoliga tuch på min tv ;D
fast skåpet var ju värre..... men dörren fastnade ju och det bästa sättet att lösa nått är att slå sönder det, eller hur jucke? :) plus att det fick min persoliga tuch

Offline Arzetch

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 783
  • "Fear the Stone Crawler"
Re:Swedish players
« Reply #29 on: July 4, 2002, 04:04:05 AM »
tack för sverok sidan ;D dom e faktiskt ganska snälla ;D ;D stämmer det att man får 40kr per medlem varje gång man träffas? låter lite mycket. men då skulle vi få typ 200kr om dagen ;D ;D ;D

Offline Belgarion85

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 177
  • CHECK OUT MY HOMEPAGE!
    • My homepage!!!
Re:Swedish players
« Reply #30 on: July 4, 2002, 04:30:57 AM »
ni måste träffas minst en viss tid också. vette fan hur länge... men det är mycket bra! man måste vara ett visst antal personer med också, men jag tror att ni räcker (5 tror jag).
jag tror det är 40kr/gången ni träffas om jag ska vara ärlig. men träffas ni varje dag blir det en ansenlig summa ändå  :D.
vi e bara 3 persooner här... så det går inte så bra.., men man skulle kanske kunna dra in 2 till... ska fan kolla det idag! man får ju pengar iallafall
"A Traitor can never be forgiven. A Traitor will never find peace in this world or the next. There is nothing as wretched or as hated in all the world as a Traitor."

Offline Arzetch

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 783
  • "Fear the Stone Crawler"
Re:Swedish players
« Reply #31 on: July 4, 2002, 04:33:52 AM »
pengar för att spela e ju skitbra ;D

BloodThirster

  • Guest
Re:Swedish players
« Reply #32 on: July 4, 2002, 04:44:21 AM »
Är pengar allt ni tänker på!  :'( jag fattar inte hur ni kan ha förlorat glädjen att spela!

Translation:

Is money all you ever think about!  :'(  i don't understand how you've lost the gamespirit!

Offline Aacheron

  • Newbie
  • *
  • Posts: 61
  • Something Wicked This Way Comes...
Re:Swedish players
« Reply #33 on: July 4, 2002, 05:55:27 AM »
Va fan?!? Får ni Svenskar pengar för att, t.ex. spela Warhammer 40.000?! De här va aningen oschyst, IMO...

Men som sagt, pengar e int huvudsaken. *ahem*

En äkta Finlandssvensk jävel till 40.000-spelare. De e ja, de. Ha ni hört om en liten kommun i södra Finland som heter Liljendal? Inte? Gissa välan de... Sök upp Borgå på kartan, och gå aningen österut. Eller, sök Lovisa (inte mycket större, men en historisk stad, i alla fall...), och gå norrut. Blääh, whatever!


--Aacheron; Farseer och Archon, och "Something Wicked"

PS: Hur i helvete skulle man översätta "Something Wicked"? "Något..." umm... "Något... Grymmt"?
...Child of the wicked and of ancient man
Baptized in black magic, their master plan
Born of the Watch, his prophecy, by their command

So, behold the birth, the wicked child
Born of the Beast, in eastern sands
He will arise, He will divide
He has the power to bring the end...

--Iced Earth, 'Birth Of The Wicked'

Offline Cloud runner (brother Ezekiel)

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 251
  • "Deathwing will be remembered."
Re:Swedish players
« Reply #34 on: July 4, 2002, 06:02:34 AM »
Jodå Deathwing e skitballt. Men det är Ravenwing också. Fast kör man mot orcs o så så ska det vara Ravenwing, för de kan ha assault cannons på sina speedas vilket totalt slaktar varelser med kass save. Fast Deathwing e ju bara skitcoolt. Förrästen så har man inte bara termies i Deathwing. Man har dreads och LR's osså. Så har man inte nån stor arme heller för alla gubbs kostar som fan i poäng. Kör vad du vill om du ska köra DA men det är nock ballast med ravenwing. (och antagligen dyrast)
"Perhaps a favour. In honour of our dead, leave the suits the colour of
Deathwing. The deeds of our brothers should be remembered."

-brother Ezekiel to Brother captain Gabrielle

Offline Belgarion85

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 177
  • CHECK OUT MY HOMEPAGE!
    • My homepage!!!
Re:Swedish players
« Reply #35 on: July 4, 2002, 07:26:39 AM »
tack, cloud-runner.

Hmm ,ravenwing låter väll intresantast måste jag säga. dom e coola som fan. men det ända som jag tycker e fel är att man inte kommer ha många av dom coola tactical space marines... dom e sååå  balla!!!

Hej du finne. jo, vi får pengar om vi går med i sverok och skapar en förening. Det kanske finns nått sånt i finland också? ta reda på det! det rockar...
du cloud-runner, kan du inte skriva upp vad du har i din deathwing armé`?? pts och sånt
"A Traitor can never be forgiven. A Traitor will never find peace in this world or the next. There is nothing as wretched or as hated in all the world as a Traitor."

Offline Cloud runner (brother Ezekiel)

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 251
  • "Deathwing will be remembered."
Re:Swedish players
« Reply #36 on: July 4, 2002, 09:32:02 AM »
Hmm Deathwing. Har många olika taktiker. En som jag snart ska testa är:

Grand Master w/ storm bolter,
sword of secrets, armour
135 pts.

Termie group one
1 leader
3 lightning claws
1 thunder hammer
2 powerfists
329 pts.

Termie group two
1 leader
2 lightning claws
1 thunder hammer
1 assault cannon/ powerfist
255 pts

Termie group three
1 leader
2 cyclone missiles
2 powerfists
275 pts

Land Raider 250 pts

Land Raider Crusader 255 pts

Det är 1500pts. Armen går ut på att skeppa ledaren och grupp 1 i crusader och grupp 2 med vanlig. Sen finns det fem till med stora vapen som ska hjälpa de andra med support fire. De ska gå framåt hela tiden och skjuta och kanske komma in i närstrid där de inte är helt kassa. Vet inte riktigt hur armén funkar men tror den blir bra.
« Last Edit: July 4, 2002, 09:33:14 AM by Cloud runner (brother Ezekiel) »
"Perhaps a favour. In honour of our dead, leave the suits the colour of
Deathwing. The deeds of our brothers should be remembered."

-brother Ezekiel to Brother captain Gabrielle

Offline Belgarion85

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 177
  • CHECK OUT MY HOMEPAGE!
    • My homepage!!!
Re:Swedish players
« Reply #37 on: July 4, 2002, 10:30:25 AM »
ok, kanske ska testa terminators
"A Traitor can never be forgiven. A Traitor will never find peace in this world or the next. There is nothing as wretched or as hated in all the world as a Traitor."

Offline Cloud runner (brother Ezekiel)

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 251
  • "Deathwing will be remembered."
Re:Swedish players
« Reply #38 on: July 4, 2002, 10:57:39 AM »
Annars e vanliga DA ju också coola. Men de e nog för mycke skjuta armé för min smak. O nu har jag fått alla mina presenter så nu ska det byggas o målas. ;)
"Perhaps a favour. In honour of our dead, leave the suits the colour of
Deathwing. The deeds of our brothers should be remembered."

-brother Ezekiel to Brother captain Gabrielle

Offline Belgarion85

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 177
  • CHECK OUT MY HOMEPAGE!
    • My homepage!!!
Re:Swedish players
« Reply #39 on: July 5, 2002, 01:31:16 AM »
Tänkte bara berätta för er att det är en viss "Vagnhärads Warhammer Förbund" på gång här. 5 perrs e klara, nu e det papper som gäller  :D  allt kommer vara klart nästa vecka! (senast, förhoppningsvis)
"A Traitor can never be forgiven. A Traitor will never find peace in this world or the next. There is nothing as wretched or as hated in all the world as a Traitor."

 


Powered by EzPortal